حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
اگر سیگار می‌کشید و به دنبال کاشت ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستید، ممکن است لازم باشد اولویت‌های خود را دوباره تنظیم کنید زیرا سیگار خطر شکست ایمپلنت دندان را بین دو تا ده برابر افزایش می‌دهد.
بنابراین اگر می خواهید شانس خود را برای یک ایمپلنت دندانی موفق افزایش دهید، باید قبل و بعد از جراحی برای مدت قابل توجهی سیگار را ترک کنید. در حالت ایده آل، شما به طور کامل متوقف خواهید شد.
مشکل اینجاست که قرار دادن ایمپلنت دندان در فک نیاز به جراحی دارد. یک پست، اغلب تیتانیوم، در استخوان فک قرار داده می‌شود، جایی که با بهبودی فک با استخوان ترکیب می‌شود. اما سیگار در روند درمان اختلال ایجاد می کند.
اگر سیگار می کشید و به دنبال دندانپزشک زیبایی هستید که در جراحی ایمپلنت متخصص باشد، دکتر. Clifford Degel و Carmen Every-Degel در کوئینز می توانند با توضیح ایمپلنت های دندانی و مسائل مربوط به سیگار کمک کنند. سیگار کشیدن شما را به عنوان کاندیدای ایمپلنت حذف نمی کند، اما ارزیابی فردی و برنامه ای که عادات سیگار کشیدن شما را در نظر بگیرد مهم است.
کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت از نظر سلامت عمومی و دهان و دندان، عاری از بیماری پریودنتال (لثه) و جریان خون و توانایی های درمانی کافی است. اگر سیگار می کشید، گردش خون شما ضعیف است، که توانایی بدن شما را برای بهبودی مختل می کند و ایمپلنت را در معرض خطر شکست قرار می دهد. سیگار همچنین احتمال ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد که یکی دیگر از دلایل شکست ایمپلنت است.

عوارض سیگار کشیدن

بازیابی آهسته نیکوتین موجود در تنباکو باعث کاهش جریان خون در دهان و سطح اکسیژن در خون می شود و توانایی بدن برای بهبودی را کاهش می دهد.
عفونت سیگار خطر عفونت را افزایش می دهد و همچنین مبارزه با عفونت را دشوارتر می کند.
بیماری پریودنتال. افراد سیگاری مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند و عفونت آنها معمولاً شدیدتر است. اگر بیمار مبتلا به بیماری لثه باشد، می تواند به ایمپلنت سرایت کند و باعث از کار افتادن آن شود. بیماری لثه نیز باعث تحلیل استخوان می شود. بدون استخوان کافی، ایمپلنت نگه نمی دارد.
با داروها تداخل دارد. داروهایی که برای کمک به بهبودی تجویز می شود، تأثیر محدودی بر سیگاری ها دارد. بنابراین، نه تنها استعمال دخانیات مانع از بهبودی می شود، بلکه توانایی داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها را برای بهبود بهبودی نیز محدود می کند.
پری ایمپلنتیت این یک عارضه رایج در بین سیگاری هایی است که تحت عمل جراحی ایمپلنت قرار می گیرند. زمانی اتفاق می افتد که ناحیه اطراف ایمپلنت ملتهب می شود و پاکت های مخاطی عمیق ایجاد می شود. این پاکت ها از اتصال استخوان به ایمپلنت جلوگیری می کند و ممکن است منجر به شکست ایمپلنت شود.
شکست ایمپلنت دندان مطالعات متعدد ارتباط بین سیگار کشیدن و میزان بالاتر شکست ایمپلنت دندان را نشان داده است.
  • ۰۰/۱۰/۰۲
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی