حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
درمان ریشه (که کانال ریشه نیز نامیده می شود) زمانی انجام می شود که پوسیدگی احتمالاً به دندان آسیب برساند یا قبلاً دندان را از بین برده باشد. در طول کانال ریشه، دندانپزشک یا اندودنتیست پالپ را از مرکز دندان خارج کرده و حفره پالپ را پر می کند. این می تواند از ایجاد عفونت دردناک در پالپ که ممکن است به دندان های دیگر سرایت کند، جلوگیری کند. کانال ریشه همچنین می تواند عفونتی را که به یک دندان آبسه تبدیل شده است درمان کند. این روش می تواند درد دندان را تسکین دهد، عفونت را متوقف کند و بهبودی را بهبود بخشد.

بعد از کار

پس از کانال ریشه، لب ها و لثه ها ممکن است برای چند ساعت بی حس بمانند تا زمانی که داروی بی حسی از بین برود. بعداً ممکن است درد ضربان‌دار داشته باشید که می‌توانید آن را با داروهای مسکن مانند ایبوپروفن، استامینوفن یا مسکن‌های تجویزی قوی‌تر درمان کنید. با داروها ایمن باشید تمام دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید و دنبال کنید. درد معمولا فقط یک یا دو روز طول می کشد.
تاج هایی که روی دندان را می بندند و آن را محکم می کنند ممکن است به مرور زمان شل شوند. ممکن است نیاز به تعمیر، بازسازی یا سیمان کاری مجدد داشته باشند.
زمانی که پوسیدگی دندان ممکن است باعث آسیب دائمی به پالپ شود یا قبلاً این کار را انجام داده باشد، نیاز به کانال ریشه است.
چقدر خوب کار می کند
کانال ریشه، پالپ داخل دندان را برداشته و با مواد پرکننده جایگزین می کند. می تواند به طور موثر عفونت را درمان یا از آن جلوگیری کند.
خطرات
اگر دندان عفونی دارید، باکتری های دهان می توانند وارد جریان خون شده و باعث عفونت در سایر قسمت های بدن شوند. افرادی که برای مبارزه با عفونت ها مشکل دارند ممکن است قبل و بعد از کانال ریشه نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشند. از جمله افرادی هستند که دریچه های مصنوعی قلب دارند یا با نقص قلبی متولد شده اند.
درباره چه چیزی فکر کنیم
از آنجایی که کانال ریشه پالپ داخل دندان را جدا می کند، دندان شکننده تر می شود و اگر با روکش یا کلاه پوشانده نشود، ممکن است راحت تر بشکند.
برای جلوگیری از عفونت شدید، که می تواند به استخوان اطراف ریشه دندان آسیب برساند و دندان های دیگر را آلوده کند، باید در اسرع وقت یک کانال ریشه انجام شود.
اگر دندانی به شدت پوسیده یا عفونی دارید، ممکن است نخواهید هزینه و ناراحتی کانال ریشه و تاج دندان را تحمل کنید. در عوض، ممکن است انتخاب کنید که دندان را خارج کنید (کشیده کنید). فضا را می توان باز گذاشت یا با یک پل ثابت یا متحرک بازسازی کرد.
  • ۰۰/۱۰/۰۳
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی