حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
احتمالاً قبلاً اصطلاح "درمان کانال ریشه" را شنیده اید، اما شاید مطمئن نیستید که واقعاً به چه معناست. در این پست، ما قصد داریم تا با کمی جزئیات کشف کنیم که درمان ریشه چیست!
وقتی کسی در مورد درمان ریشه صحبت می کند، معمولاً به یک روش دندانپزشکی اشاره می کند که دقیق تر به عنوان "درمان ریشه" شناخته می شود.
ریشه دندان رشته دندانپزشکی است که بر روی قسمت زنده دندان تمرکز دارد.

عصب کشی دندان شما

هر دندان دارای ریشه هایی است که آن را به استخوان فک متصل می کند. داخل پوسته سخت دندان و ریشه‌های آن کانال‌های حاوی اعصاب، رگ‌های خونی و بافت همبند وجود دارد که معمولاً به همه آن‌ها پالپ دندان گفته می‌شود.
این کانال های ریشه و پالپ موجود در آن بخش بسیار مهمی از دندان شما هستند، زیرا به عنوان مثال چیزی است که به مواد مغذی اجازه ورود به دندان و حفظ سلامت آن را می دهد.
همچنین پالپ دارای یک عملکرد حسی اصلی است که اطلاعاتی مانند دما یا فشار را به مغز منتقل می کند تا از جویدن غذای خیلی گرم یا خیلی سرد جلوگیری کند.

پالپ و عاج

هنگامی که خون برای تغذیه دندان به داخل دندان جریان می یابد، پالپ مواد مغذی را از آن استخراج کرده و از آنها برای تولید عاج استفاده می کند.
عاج در اصل همان عاج است و ماده کمی نرم‌تر است که درست در زیر سطح مینای دندان وجود دارد و پالپ را می‌پوشاند. پایانه‌های عصبی که از پالپ می‌آیند در تونل‌های میکروسکوپی که مینای دندان را به پالپ متصل می‌کند، از عاج عبور می‌کنند.
این به عنوان یک ضربه گیر عمل می کند، بنابراین آسیب زیادی در هنگام برخورد دندان های شما با نیروی متوسط ​​وارد نمی کند.
فرآیند درمان ریشه
هنگامی که دندانی از پوسیدگی یا به دلیل تروما رنج می برد، عاج می تواند در دهان نمایان شود و باکتری ها می توانند از این تونل های کوچک برای ورود به پالپ استفاده کنند و آن را عفونی کرده و باعث ایجاد درد شوند.
بهترین راه برای تسکین این مشکل و توقف فرآیند قبل از اینکه منجر به آبسه شود، برداشتن قسمت عفونی پالپ است.
این دقیقا همان چیزی است که درمان ریشه است. اگرچه کمی ترسناک به نظر می رسد، اما در واقع تسکین زیادی برای بیماران ایجاد می کند و درد ناشی از بافت پالپ عفونی را از بین می برد.

پروسه عصب کشی دندان

این روش ابتدا شامل استفاده از بی حس کننده برای کاهش احساس درد است.
سپس دندان را دقیقاً مانند هر عمل دیگری با مقداری پارچه جراحی از بقیه قسمت های دهان جدا می کنند. با استفاده از یک میکروسکوپ مخصوص، پوسیدگی ها برداشته شده و دسترسی به کانال ریشه ایجاد می شود.
سپس با استفاده از ابزارهای میکروسکوپی نازک برس مانند، دندانپزشک پالپ را از کانال های ریشه جدا می کند و آنها را به طور کامل ضد عفونی می کند. این یک مرحله بسیار فنی است که نیاز به زمان و مهارت دارد تا به آناتومی کانال ریشه دندان خود احترام بگذارید.
هنگامی که همه چیز در داخل دندان تمیز شد، کانال های ریشه بسته می شوند تا از بازگشت باکتری ها به داخل و حفظ عفونت جلوگیری شود.
سپس دهانه دسترسی پر می شود و قسمت آسیب دیده دندان برای بازیابی یکپارچگی و عملکرد کامل آن ساخته می شود. هنگامی که آسیب بسیار گسترده باشد، متخصص ریشه شما ترمیم دندان را با روکش مصنوعی توصیه می کند که قرار است به عنوان محافظی برای جلوگیری از شکستگی در آینده عمل کند.
ابزارهای درمان ریشه
در صورت نیاز، معمولا تنها راه برای حفظ دندان، از بین بردن درد و همه علائم و اطمینان از اینکه سلامت کلی شما در نتیجه عفونت آسیب نمی بیند، است.
  • ۰۰/۱۰/۰۲
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی