حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
درمان ریشه دندان، برداشتن پالپ دندان، بافت کوچک و نخ مانندی در مرکز دندان است. هنگامی که پالپ آسیب دیده، بیمار یا مرده برداشته شد، فضای باقی مانده تمیز، شکل داده و پر می شود. این روش کانال ریشه را می‌بندد. سال ها پیش، دندان هایی با پالپ بیمار یا آسیب دیده برداشته شدند. امروزه درمان ریشه دندان ها را نجات می دهد که در غیر این صورت از بین می رفتند.
شایع ترین علل آسیب یا مرگ پالپ عبارتند از:
یک دندان ترک خورده
یک حفره عمیق
آسیب به دندان، مانند ضربه شدید به دندان، چه اخیراً یا در گذشته.
هنگامی که پالپ عفونی شده یا مرده است، در صورت عدم درمان، چرک می تواند در نوک ریشه در استخوان فک جمع شود و آبسه ایجاد کند. آبسه می تواند استخوان اطراف دندان را از بین ببرد و باعث درد شود.

نحوه انجام عصب کشی دندان

درمان ریشه شامل چندین مرحله است که بسته به شرایط می تواند طی چندین جلسه دندانپزشکی انجام شود. این مراحل عبارتند از:
ابتدا یک سوراخ از پشت دندان جلویی یا تاج دندان آسیاب یا پره مولر ایجاد می شود.
پس از برداشتن پالپ بیمار (پالپکتومی)، محفظه پالپ و کانال های ریشه تمیز، بزرگ شده و شکل داده می شود تا برای پر شدن آماده شود.
اگر بیش از یک بار نیاز باشد، یک پر کردن موقت در دهانه روکش قرار داده می شود تا از دندان در فاصله بین جلسات دندانپزشکی محافظت شود.
پرکردگی موقت برداشته می شود و محفظه پالپ و کانال ریشه برای همیشه پر می شود. یک ماده مخروطی و لاستیکی به نام گوتاپرکا در هر یک از کانال‌ها وارد می‌شود و اغلب با سیمان در جای خود مهر و موم می‌شود.
در مرحله آخر، معمولاً روکشی روی دندان گذاشته می شود تا شکل و ظاهر طبیعی آن را بازیابی کند. اگر دندان بسیار شکسته شده باشد، ممکن است قبل از گذاشتن روکش به یک پایه برای ساختن آن نیاز باشد.

تاج این دندانها چقدر عمر میکند؟

دندان یا دندان های درمان شده و ترمیم شده شما با مراقبت مناسب می تواند یک عمر باقی بماند. از آنجایی که پوسیدگی دندان هنوز در دندان های درمان شده ممکن است رخ دهد، رعایت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندان برای جلوگیری از مشکلات بیشتر ضروری است.
از آنجایی که دیگر پالپی وجود ندارد که دندان را زنده نگه دارد، دندان های درمان شده با ریشه ممکن است شکننده شده و بیشتر مستعد شکستگی باشند. این یک نکته مهم در هنگام تصمیم گیری در مورد روکش کردن یا پر کردن دندان پس از درمان ریشه است.
برای تعیین موفقیت یا شکست درمان ریشه، متکی ترین روش مقایسه اشعه ایکس جدید با اشعه ایکس است که قبل از درمان گرفته شده است. این مقایسه نشان می دهد که آیا استخوان همچنان از بین می رود یا در حال بازسازی است.
  • ۰۰/۱۰/۰۳
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی