حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
دو نوع اصلی پر کردن دندان وجود دارد: آمالگام و کامپوزیت. هر کدام بادوام هستند، اما دندانپزشک بر اساس محل و اندازه حفره به شما توصیه می کند که کدام ماده بهترین است.
 
مواد متداول پرکننده دندان
پرکردن دندان آمالگام
اینها نقره ای رنگ هستند و یکی از رایج ترین مواد پرکننده بوده اند. کار با پر کردن آمالگام برای دندانپزشکان آسان است و برای بیماران مقرون به صرفه تر است. اینها از ترکیبی از فلزات از جمله جیوه، نقره، قلع و مس ساخته شده اند. ماندگاری پرکننده‌های آمالگام نقره آن‌ها را به بهترین انتخاب برای حفره‌های بزرگ یا حفره‌های دندان‌های عقب تبدیل می‌کند. دندان های مولر بیشتر در طول جویدن مورد استفاده قرار می گیرند و پر کردن آمالگام می تواند این نیروها را تحمل کند تا یک پرکردگی طولانی مدت و قابل اعتماد برای حفره ایجاد کند. به طور متوسط، پر کردن آمالگام هشت تا ده سال طول می کشد. آمالگام همچنین به سرعت سفت می شود، که اگر پرکردن مورد نیاز روی دندانی باشد که دسترسی به آن سخت است یا برای کودک باشد، بسیار مفید است.
 
پر کردن دندان با رزین کامپوزیت
این ها همرنگ دندان هستند و با دندان های شما همخوانی دارند. پرکننده های کامپوزیت با مخلوطی از کوارتز یا شیشه ساخته می شوند که یک پرکننده قوی و زیبایی شناختی ایجاد می کند. پرکردگی های رنگ طبیعی برای پرکردگی های کوچک تا متوسط ​​که نیازی به تحمل فشار جویدن به اندازه دندان های مولر ندارند، بهترین هستند. گزینه های خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.
 
آیا جیوه موجود در پرکردن دندان نقره ای بی خطر است؟
محتوای جیوه موجود در آمالگام بی خطر است زیرا با فلزات دیگر ترکیب می شود.
در اینجا بیانیه ای از انجمن دندانپزشکی آمریکا در مورد استفاده از آمالگام آمده است:
انجمن دندانپزشکی آمریکا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی همگی موافق هستند که بر اساس شواهد علمی گسترده، آمالگام دندانی یک ماده پرکننده حفره ایمن و مؤثر است. انجمن آلزایمر، آکادمی اطفال آمریکا، انجمن اوتیسم آمریکا و انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس - همه سازمان‌های مبتنی بر علم مانند ADA - نیز می‌گویند که آمالگام هیچ خطری برای سلامتی ندارد.
  • ۰۰/۱۰/۰۲
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی