حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
دیابت خطر مشکلات متعدد سلامتی از جمله سرعت بهبودی کندتر را افزایش می دهد. این ممکن است مانع از ادغام موفقیت آمیز ایمپلنت دندان با استخوان فک و ایجاد پایه ای محکم و بادوام برای دندان های جایگزین شود. همانطور که گفته شد، ایمپلنت دندان به طور خودکار برای بیماران دیابتی دور از ذهن نیست.
اگر دیابت دارید و به فکر کاشت ایمپلنت دندان هستید، ابتدا این سوالات را در نظر بگیرید:
آیا دیابت شما به خوبی مدیریت می شود؟
مطالعات متعدد تایید کرده‌اند که بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌شده در مقایسه با بیماران غیر دیابتی خطر نارسایی یا عوارض ایمپلنت دندانی را افزایش نمی‌دهند. با این حال، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده، نرخ بالاتری از عفونت بعد از عمل و شکست ایمپلنت دارند. قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان، با دندانپزشک یا پزشک خود در مورد مدیریت دیابت خود در طول فرآیند صحبت کنید.
آیا دیابت نوع 1 یا 2 دارید؟
کنترل دیابت نوع 1 می تواند سخت تر از نوع 2 باشد، اما این امر به طور خودکار بیماران مبتلا به نوع 1 را از کاشت دندان محروم نمی کند. ممکن است به سادگی مجبور شوید اقدامات احتیاطی بیشتری برای کنترل سطح قند خون خود انجام دهید.
آیا شما به طور کلی سالم هستید؟
علاوه بر دیابت کنترل نشده، برخی شرایط و عادات سلامتی می توانند شانس درمان موفقیت آمیز ایمپلنت دندان را کاهش دهند، از جمله:
سیگار کشیدن – استفاده از تنباکو روند بهبودی را مختل می کند و خطر عفونت های دهان را افزایش می دهد.
بیماری لثه - لثه های آلوده نمی توانند به اندازه کافی از ایمپلنت های دندانی پشتیبانی کنند.
تراکم کم استخوان فک - استخوان فک اغلب پس از از دست دادن دندان خراب می شود و باعث می شود ایمپلنت ها پایه محکمی داشته باشند.
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان – بدون تعهد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه، ایمپلنت دندان دوام زیادی نخواهد داشت.
اگر یک یا چند مورد از این شرایط را دارید، دندانپزشک همچنان می تواند به شما کمک کند تا خطر شکست ایمپلنت را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، آنها می توانند از پیوند استخوان برای تقویت فک ضعیف استفاده کنند.

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای افراد مبتلا به دیابت است

بسیاری از رژیم های غذایی سالم برای دیابت شامل غذاهایی هستند که نیاز به جویدن زیاد دارند، مانند میوه های تازه، سبزیجات و آجیل. دندان مصنوعی جویدن این غذاها را سخت می کند و بیماران را مجبور به خوردن غذاهای نرم تر و فرآوری شده تر می کند که اغلب سطح قند خون آنها را افزایش می دهد. از سوی دیگر، ایمپلنت های دندانی تقریباً تمام قدرت جویدن دندان های اصلی شما را باز می گرداند. در نتیجه، آنها حفظ یک رژیم غذایی متعادل را آسان تر از همیشه می کنند.
 
  • ۰۰/۱۰/۲۹
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی