حقایق ایمپلنت دندان

  • ۰
  • ۰
ایمپلنت دندان از دو قسمت تشکیل شده است. ریشه و تاج ریشه معمولاً در داخل استخوان فک دفن می شود، جایی که استخوان اطراف آن را محکم می کند. پس از بهبود زخم، جراح دهان تاجی را معرفی می کند که در بالای ریشه قرار می گیرد و با سیمان دندانی چسبانده می شود و بدین ترتیب ایمپلنت دندان تکمیل می شود. بسته به ترجیح شما می توانید نوع متفاوتی از تاج دندان را انتخاب کنید. در اینجا چند نمونه از روکش های دندان موجود است:

مواد سرامیکی

بیشتر روکش ایمپلنت‌ دندان معمولاً از سرامیک ساخته می‌شوند که بیشتر به عنوان پرسلن شناخته می‌شود. این ماده در همه جا وجود دارد و به راحتی با دندان های طبیعی ترکیب می شود. به دلیل درخشندگی و رنگ روکش های سرامیکی، به راحتی می توان آن ها را با دندان های طبیعی کاملا سفید خرید و فروش کرد. آنها ارزش زیبایی به دندان ها می دهند که با به تصویر کشیدن مجموعه ای از دندان های کاملا سفید، لبخند را بهبود می بخشد. شما می توانید تاج های سرامیکی برای ایمپلنت های دندانی را با قیمتی مقرون به صرفه در ایمپلنت دندان لس آنجلس تهیه کنید.

پرسلن بر روی فلز

این شکل از تاج دندان به گونه ای طراحی شده است که از تاج کاشت دندان سرامیکی معمولی قوی تر باشد. این پرسلن با یک جزء فلزی برای افزایش استحکام و دوام تاج ذوب شده است. رنگ این تاج دندان هنوز سفید است و بسیار شبیه تاج سرامیکی است. با این حال، از داخل تقویت شده است و آن را بهتر از تاج سرامیکی می کند.

آلیاژ طلا

برای افرادی که به روکش های ایمپلنت دندانی کمی براق علاقه مند هستند، تاج های آلیاژی طلا به دلخواه آنها وجود دارد. ایمپلنت های دندانی با آلیاژهای طلا از مخلوطی از مس، طلا و سایر آلیاژهای فلزی تشکیل شده اند. مزیت این نوع تاج های آلیاژ طلا عدم شکستن و ترک خوردن آن است. همچنین پس از نصب نیازی به تعمیر ندارد.

فلزات پایه

این ایمپلنت دندان حاوی فلزات غیر نجیب است که بادوام هستند. این نوع برای جا افتادن نیازی به روش گسترده ای ندارد زیرا به راحتی با ریشه زیرین ترکیب می شود. روکش های ساخته شده از آلیاژهای فلز پایه پایدار و مقاوم در برابر خوردگی هستند.

مراحل ایمپلنت دندان

قبل از کاشت دندان در محل از دست دادن دندان، مقدار و کیفیت استخوان باقیمانده ارزیابی می شود. در مواردی که نیاز به استخوان اضافی برای حمایت یا پوشاندن مناسب ایمپلنت باشد، پیوند استخوان توصیه می شود. اگر به پیوند استخوان نیاز دارید، احتمالاً 4 تا 5 ماه دوره بهبودی قبل از کاشت ایمپلنت وجود دارد.
کاشت ایمپلنت دندان یک روش جراحی است که به وسیله آن پیچ ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد. ممکن است بافت لثه روی ایمپلنت بخیه یا بسته نشود. دوره بهبودی متعاقب آن معمولاً 3 ماه طول می‌کشد و به استخوان اجازه می‌دهد به ایمپلنت بچسبد (به این حالت استئواینتگراسیون گفته می‌شود). پس از بهبودی مناسب، ایمپلنت در معرض دید قرار می گیرد و یک قالب بسیار دقیق گرفته می شود. این تاثیر شکل و زاویه ایمپلنت نگهدارنده و همچنین شکاف باقی مانده در نتیجه از دست دادن دندان را نشان می دهد. سپس یک کلاه یا دیسک درمانی به ایمپلنت متصل می شود تا از آسیب جلوگیری شود. در قرار ملاقات آزمایشی یا درج، کلاهک التیام دهنده برداشته می شود و هر دو قسمت اباتمنت و تاج به ایمپلنت متصل می شوند. با قرار دادن تاج می توانیم اطمینان حاصل کنیم که:
  • لقمه شما راحت است
  • تاج به درستی به ایمپلنت مهر و موم شده است
  • شما هم شکل و هم رنگ یا "سایه" تاج خود را تایید می کنید
هنگامی که دندانپزشکان از تاج ایمپلنت شما رضایت داشتند و شما رنگ و شکل آن را تایید کردید، دندانپزشکان می توانند تاج را به اباتمنت و ایمپلنت بچسبانند. در برخی موارد، تاج و اباتمنت به صورت یک جزء می آیند و می توانند توسط یک پیچ تحت گشتاور بالا به ایمپلنت متصل شوند. به شما دستور داده می شود که به مدت 72 ساعت از جویدن سنگین روکش ایمپلنت جدید خودداری کنید. همچنین به شما توصیه می شود که به مدت 72 ساعت از نخ دندان کشیدن در اطراف تاج ایمپلنت خودداری کنید. از تاج ایمپلنت جدید خود لذت ببرید!
مهم است بدانید که برخی از عوامل و/یا شرایط پزشکی خطر شکست ایمپلنت را افزایش می‌دهند. بنابراین انجام ارزیابی پزشکی قبل از درمان ایمپلنت دندان بسیار مهم است. علاوه بر این، ممکن است در قرار ملاقات آزمایشی شما به برخی تنظیمات نیاز باشد. اگر تنظیمات عمده ای در تاج ایمپلنت شما لازم باشد، به آزمایشگاه دندانپزشکی بازگردانده می شود و ممکن است یک قرار ملاقات اضافی لازم باشد.
 
  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • Dencare Clinic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی