حقایق ایمپلنت دندان

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی ترمیمی باید تا حد امکان محافظه کارانه انجام شود. در حال حاضر، استفاده از فناوری های چسب این امکان را فراهم می کند که تا آنجایی که ممکن است ساختار دندان حفظ شود و در عین حال نیازهای ترمیمی و خواسته های زیبایی شناختی بیمار را برآورده کند. با ترمیم های غیرمستقیم، پزشکان باید ماده و تکنیکی را انتخاب کنند که محافظه کارانه ترین درمان را ممکن می سازد. نیازهای زیبایی شناختی، ساختاری و بیولوژیکی بیمار را برآورده می کند. و دارای الزامات مکانیکی برای تامین دوام بالینی است.1
بر اساس استحکام، طول عمر، ماهیت محافظه کارانه، زیست سازگاری، و زیبایی شناسی، روکش ها از زمان معرفی آن ها در سال 1983 به عنوان یکی از مناسب ترین روش های درمانی در نظر گرفته شده اند. 2 روکش های زیبایی در مواد سرامیکی عملکرد بالینی بسیار خوبی از خود نشان می دهند و همانطور که مواد و تکنیک ها تکامل یافته اند، روکش ها به عنوان یکی از روش های درمانی قابل استفاده در نظر گرفته شده اند. به یکی از قابل پیش بینی ترین، زیبایی شناختی ترین و کم تهاجمی ترین روش های درمانی تبدیل شده اند. به همین دلیل، هم مواد و هم تکنیک ها فرصتی را برای دندانپزشک و بیمار فراهم می کنند تا لبخند بیمار را به روشی کم تهاجمی تا تقریبا غیرتهاجمی تقویت کنند.
ونیرهای لمینت چینی که در ابتدا برای درمان انواع مختلف تغییر رنگ دندان استفاده می‌شد، به طور فزاینده‌ای با روش‌های درمانی محافظه‌کارانه‌تر، مانند بلیچینگ و میکروابریژن مینا جایگزین شده‌اند. به توسعه ادامه دهد. روکش های سرامیکی گزینه نهایی برای یک رویکرد زیبایی شناسی محافظه کارانه در نظر گرفته می شوند زیرا آنها تقریباً تمام مینای دندان را قبل از قرار دادن روکش دست نخورده باقی می گذارند.
از زمان معرفی بیش از دو دهه پیش، ترمیم روکش سرامیکی اچ شده 6،7 ثابت کرده است که یک روش درمانی بادوام و زیبایی شناختی است. موفقیت بالینی که این تکنیک پیدا کرده است را می توان به توجه زیاد به جزئیات در مجموعه ای از رویه ها، از جمله برنامه ریزی مورد، با نشانه صحیح نسبت داد. آماده سازی محافظه کارانه دندان ها؛ انتخاب مناسب سرامیک برای استفاده؛ انتخاب مناسب مواد و روش های سیمان کاری؛ و برنامه‌ریزی مناسب برای نگهداری مداوم این ترمیم‌ها. بر این اساس، این مقاله جنبه‌های ترمیم روکش‌های لمینت سرامیکی را که شامل مواد، کاربردها و تکنیک‌ها می‌شود، مورد بحث قرار می‌دهد تا نگرانی‌های مربوط به روندها، مواد و روش‌های جدیدتر را برطرف کند. به موفقیت مستمر این روش درمانی.
منبع: ستاره
 
  • Dencare Clinic